Jestli je něco opravdu důležité, pak je to zjednodušení. Výsledky většiny fotografů by byly zřetelně lepší, kdyby dokázali jedno: odstranit vše, co je navíc. Usilujete-li o jednoduchost, máte mnohem větší šanci zaujmout diváka.
(William Albert Allard)
58 fotek, jaro 2015, 287 zobrazení, 56 komentářů | krajina, města, příroda
Fotky z jednoho dubnového výletu.
Dopoledne jsme klepali kosu v Březnici, odpoledne jsme se zapotili na NS Cestou drahokamů a k večeru došlo na starobylém mostě v Písku k naší tepelné a emoční stabilizaci.
Den jsme zakončili romantickou procházkou podél Otavy. Podle mých zkušeností byl Darmoťákův náhlý smysl pro romantiku spíš důsledkem kladného vlivu kamenů v batohu než památných kamenů mostních.

Děkuji Vám za návštěvu a mějte se hezky. :)
35 fotek, březen 2014, 333 zobrazení, 550 komentářů | makro, příroda, zvířata
41 fotek, květen 2014 až červenec 2015, 404 zobrazení, 141 komentářů | architektura, krajina, příroda
Na Lipně je krásně, ale doma je taky hezky. Aby ten náš jihozápad vlivem kouzla široké vodní hladiny nezapadl, poskládala jsem tohle album z obrázků tří zajímavých míst Domažlicka a Klatovska.
Po pravdě řečeno, taky jsem k vlastnímu údivu dostala chuť koncem roku trochu víc uklidit. Cif ani Cillit jsem k tomu nepotřebovala, šlo totiž o úklid úložišť. (Vzhledem k tomu, že fotky z Čerchova a z Rábí jsou přes rok staré, bylo už načase.)
Spojila jsem tedy příjemné s užitečným: oprášila vzpomínky, stáhla pár informací z internetu, srovnala si myšlenky (přitom jsem vyluxovala lednici), probrala jsem fotky, a album bylo na světě.
Jestli nemáte zrovna nic důležitého na práci, zvu Vás ke mně na návštěvu. (Nebojte se, hlad mít nebudete. Lednice je sice vyluxovaná, ale sklep praská ve švech. S tím bych měla v rámci předvánočního úklidu úložišť taky něco udělat...)
48 fotek, jaro 2015, 339 zobrazení, 100 komentářů | krajina, příroda
Nemám nic proti Švýcarům, ale vzhledem k tomu, že oni dodnes nepojmenovali žádný kout jejich země Švýcarské Česko (určitě by se nějaké vhodné místo našlo), navrhuji přejmenovat České Švýcarsko na Krajinu malebných říček a vyhlídek.
No, tuším, že to neprojde... Je to přece jen dost dlouhý, možná i trochu kýčovitý název, a navíc - já mám pro změnu krátké prsty.
Tak jinak! Přejmenuji si České Švýcarsko jen tak sama pro sebe. Budu mu říkat Džínin kraj.

Dolský mlýn leží na soutoku Kamenice a Jetřichovické Bělé, asi 3 km od Jetřichovic. Zřícenina původního trojkolového mlýnu a pily pochází z r. 1515. Mlýn je známý hlavně z natáčení pohádky Pyšná princezna.
Pavlínino údolí je kaňonovité údolí říčky Chřibská Kamenice. Nachází se mezi obcemi Jetřichovice, Rynartice a Studený. Jeho délka činí asi tak 3,5 km.

Děkuji všem za návštěvu a mějte se hezky. :)
46 fotek, duben až červenec 2015, 878 zobrazení, 363 komentářů | krajina, příroda
Tématicky zajisté
album velmi nečisté. :)

Záběry, které jsem nafotila cestou do půvabného kraje činorodé Džín, cestou za zářivými aragonity ležícími v kraji neméně zářivé Eggy, nebo cestou za invencí sklářského výtvarníka Vladimíra Kleina. Ale objeví se tu i fotky zcela nepoetické, pořízené například při krocení hladového žaludku (cestou plného talíře).
Někdy jsem fotila jen tak narychlo z auta, jindy pět minut poté, co jsem z auta vystoupila. Prostě takové fotky mimochodky.
Ale i mimochodky můžou dát pěknou fušku. Například trs konikleců vykvetlých na útesu větrné strany vrchu Hradiště není zrovna snadným cílem fotografova hledáčku. Obzvlášť trpí-li fotograf(ka) závratěmi z výšek. :)

Děkuji Vám za návštívení a přeji hezké léto!
51 fotek, 19.4.2015, 375 zobrazení, 130 komentářů | krajina, příroda, rodina-přátelé
Jelikož České Švýcarsko zná každé rajče a já mám dneska vysloveně děkovací náladu, nebudu popisovat, budu děkovat.
A vezmu to pěkně popořádku:

Džín a jejímu muži děkuji za milou společnost, za všechny dárky, za čaj z termosky (ten mám nejraději), za vlastnoručně napečené koláčky a za hrách pro moji dceru.

Fili taktéž děkuji za hrách pro moji dceru.

Tallu děkuji za zajištění slunného počasí, škarohlídským předpovědím navzdory.

Vám všem, kteří jste sem přišli, děkuji za Vaši přízeň. Vím, že to se mnou nemáte jednoduché. Ale i když mlčím, moc ráda Vás tu vidím. :)

PS: Ještě bych měla poděkovat Darmoťákovi, že mě do Českého Švýcarska odvezl, protože já sama se odvezu nejdál do Českého lesa. (V zimě skončím kolikrát už v České Kubici.) Tak Darmoťáku, tobě taky dík!
53 fotek, podzim 2015, 829 zobrazení, 93 komentářů | krajina, příroda
Po barvách hlad,
po těle chlad.
Posvítí? Snad...
Na každý pád
než listopad
řekne: JDU SPÁT,
budu si hrát.

Doufám, že Vás to moje blbnutí trochu potěší, protože mě to dost bavilo.
Díky za návštěvu. :)
49 fotek, červen 2012, 2 018 zobrazení, 456 komentářů | cestování, krajina, příroda
Než začnu psát o Chorvatsku a jeho úžasné kamenité přírodě, musím se přiznat, že miluji písek.
Nejraději mám písek na pláži, pak na poušti a v přesýpacích hodinách, ale mám ráda i písek schovaný mezi očky froté osušky, neboť mi již několikrát posloužil jako skvělý peeling. Nevadí mi dokonce ani písek nalepený na ramenou a zvyšující tak účinek opalovacího krému. V Písku jsem ještě nebyla, ale jsem přesvědčená o tom, že až se tam jednou podívám, nadchne mě.
Teď o Chorvatsku. Dovolenou jsem tam strávila už několikrát a jak asi tušíte, zatím mě tak úplně neuchvátilo. Je to na mě prostě moc kamenitá země.
A proč se tam tedy vracím? Důvodů je hned několik. Tak například mně u Jadranu moc chutná. Nejvíc mi chutná pizza, pivo a odpočinek ve stínu borovic, nejlépe v tomto pořadí. Taky chodím raději z kopce a do kopce než po rovině, víc toho pak vidím. A líbí se mi barva hor, když se do nich opírá sluníčko. Je úžasná a každou hodinu jiná. Dokonce i každý den ve stejnou hodinu je jiná... Napadá mě ještě jeden důvod, proč se do Chorvatska vracím - můj muž má raději kamenolomy než pískovny.
A tak když jednoho červnového dne roku 2012 zatoužil po návštěvě staré dobré Dalmácie, sbalila jsem kufry, trochu písku do batůžku, a jelo se. Naším cílem se stal Ruskamen, turistický zapadákov nedaleko Omiše. Zapadákovy máme rádi oba, v tom se shodneme.
V Ruskamenu je jeden obchůdek, jedna restaurace, jeden hotel, dva penziony, čtyři apartmány, šest malých pláží, a to je asi tak všechno. Pláže jsou hezké, stinné a v červnu poloprázdné. V restauraci vaří výborně a personál je velice příjemný a komunikativní, což se v Zapadákově může hodit. V hotelu se dá půjčit auto, a to se nám hodilo velmi, protože jsme přijeli s cestovkou. (Místní autobusová doprava není zrovna moc spolehlivá.)
Asi 6 km vzdálené městečko Omiš má co nabídnout. Romantici se mohou procházet starobylými uličkami nebo navštívit pirátskou pevnost s poetickým názvem Mirabela, milovníci dalekých výhledů si určitě rádi přivstanou a zamíří k pevnosti Fortica (311 m.n.m.) A když pak budou nějakého příznivce aktivního odpočinku bolet nohy, může vsedě prozkoumat kaňon řeky Cetiny. Stačí si vybrat, jestli na loďce nebo na raftu.
My jsme si taky přivstali, ale vydali jsme se ještě trochu výš, ke kostelíku Sveti Vid (639 m. n. m.). Vyšli jsme z Ruskamenu, prošli vesnicí Lokva- Rogoznica, pak za horami vykouklo sluníčko a ze mě se stala šťastná blecha pohybující se rychlostí šneka. (Určitě to taky znáte.) Výhled od kostelíku je kruhový a parádní a mého muže druhý den parádně bolelo koleno, takže jsme si i my naplánovali aktivní odpočinek vsedě. Cetinu jsme znali z dob minulých, ale vodopády na řece Krka jen z fotek a vyprávění.
Plán tedy zněl: Okouknout a vyfotit vodopády, vykoupat se a při zpáteční cestě omrknout jezero se zajímavým okolím a historií - Peručko. Vodopády byly fajn, Peručko posazené mezi horami je taky moc hezké, ale nejvíc na nás zapůsobila cesta od jednoho k druhému. Jeli jsme přes pohoří Svilaja, což byl neočekávaný bonus naší okružní jízdy. Pohoří je malebné a není tam ani jeden kámen navíc.
A protože v nejlepším se má přestat, prozradím už jen to, že koleno se zotavilo, a tak se z nás nestali žádní plážoví povaleči. :)
6 fotek, 20.10.2013, 327 zobrazení, 92 komentářů | architektura
28 fotek, březen 2014, 551 zobrazení, 382 komentářů | krajina, příroda
Fotky ze třech hezkých výletních míst západních Čech.
Havlova skála je asi 30 m vysoký skalní ostroh s krásným výhledem na meandr řeky Berounky. Vyhlídka není mezi turisty příliš známá a není ani nijak značená - díky tomu tam panuje klid. Nachází se poblíž obce Horní Liblín.
Hromnické jezírko(nebo taky Červené jezírko) je přírodní památka nedaleko Třemošné. Jezírko o šířce 130m, délce 190 m a hloubce až 18 m vzniklo 60 m pod úrovní okolního terénu závalem odvodňovací štoly krátce po zastavení těžby břidlice. Voda jezírka je slabým roztokem kyseliny sírové.
Svatošské skály jsou žulové skalní útvary na levém břehu řeky Ohře nedaleko Karlových Varů. V roce 2007 byly vyhlášeny NPP. V blízkosti Svatošských skal se nachází areál Svatošky dětský ráj.
56 fotek, 17.7.2015, 290 zobrazení, 14 komentářů | architektura, města, příroda
Botanická zahrada, Trojský zámek, Valdštejnská zahrada, Palácové zahrady... Místa, kterým sluší všechna roční období i každý úhel pohledu.
Tak Vás zvu na ten můj. :)
Hrátky  2
7 fotek, srpen 2011 až listopad 2013, 294 zobrazení, 63 komentářů | doma
50 fotek, 27.4.2016, 454 zobrazení, 860 komentářů | architektura, krajina, příroda
Jen co jsem se 26. dubna loňského roku po ránu trochu rozkoukala, začala jsem těkat očima od okna k předpovědi počasí, od předpovědi na Darmoťáka a od Darmoťáka zpátky k oknu. Nemohla jsem uvěřit: meteorologové se opravdu trefili! Na obloze visely šedomodré mraky - ty, které máte chuť propíchnout prstem, aby v nestřežené chvíli nepraskly samy a nevylily vám na hlavu hektolitry vody. Na východě mělo být během nadcházejících dvou dnů lehce nad nulou, předpovědníci očekávali i sněžení.
Měla jsem náladu pod psa. Netoužila jsem opustit teplo rodinného krbu, nepotřebovala jsem vyměnit Chodsko za Náchodsko! Dokonce ani kafe mi nechutnalo. (O tom, že bych si dala k snídani ovesné VLOČKY, nemohla být vůbec řeč.)
Nakonec jsem se však toho ponurého rána díky Darmoťákově uklidňující taktice přece jen usmála. Chlácholivým tónem totiž pronesl: "Neboj, to bude dobrý. Vidět je..." :)
48 fotek, září až říjen 2014, 498 zobrazení, 589 komentářů | příroda
35 fotek, květen 2011 až květen 2014, 436 zobrazení, 600 komentářů | krajina, příroda
40 fotek, květen 2011 až duben 2014, 444 zobrazení, 648 komentářů | krajina, makro, příroda
...a o Velikonocích nejen romantického...
Míchanice starších i nových fotek. Ty starší ještě nikdy nikde nebyly, tak jsem je chtěla taky trochu provětrat.
29 fotek, srpen 2013 až leden 2015, 705 zobrazení, 479 komentářů | příroda
Trochu nové, trochu snové...
Prostě starší fotky v novém kabátu. Společně jsme si vyrazily za hranice reality (já ovšem v obnošené bundě), a díky tomuto ulítlému výletu se nám podařilo předejít totálnímu zešedivění mé kštice v důsledku nudné a šedivé zimy. Totiž...chci tomu věřit, ale ještě mi neodrostla barva.
Barvu do tváří mi pak navrátily verše Michala Horáčka. Básnické umění tohoto pozoruhodného pána je pro mě účinným životabudičem i zaručeným antidepresivem. Jinak řečeno, je to lék na "blbou náladu". Dostanete ho zdarma v lékárně s příhodným názvem PRAKTICKY NAVŽDYCKY. Rozdávají tam spoustu bezvadných věcí: bylinky, koření, elixíry...
Tak si to nenechte ujít!
Děkuji za návštěvu a přeji hezké dny. :)
39 fotek, únor až duben 2014, 332 zobrazení, 391 komentářů | příroda, zvířata
50 fotek, 24.11.2013, 483 zobrazení, 214 komentářů | koníčky, příroda
Já jsem cvok do fotek a můj muž do kamenů. A za obojím podnikáme časté výpravy.
Takže až potkáte povedený páreček, kde se žena s foťákem v ruce neustále otáčí, případně klečí v mokré trávě a kdovíco fotí, a muž jde místo po cestě zoraným polem a každou chvíli studuje bůhvíco mezi brázdami, mohli bychom to klidně být my dva.
Malý vzorek mých pokladů už někteří z Vás viděli a teď bych se ráda pochlubila vzorkem pokladů mého muže, protože všechny kameny, i ty docela obyčejné, jsou pro něj neobyčejné.
49 fotek, leden až prosinec 2014, 1 939 zobrazení, 286 komentářů | koníčky, příroda